Благодійна організація
"Лікарняна каса Полтавщини"

Ще раз про «відкриті двері», або чому спілкування зайвим не буває?

11.05.2018

Такий захід, як «день відкритих дверей», у діяльності кожної установи, організації, підприємства вже давно є традиційним. Адже головним мірилом успішності їх є довіра з боку населення. А найщиріша й найповніша довіра грунтується найпершим чином на знаннях, повній поінформованості, якої можна досягти в процесі всебічної та системної комунікації. Саме тому в центральному офісі благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області», яка вже майже 18 років ефективно захищає інтереси своїх членів у процесі надання медичної допомоги, відбувся «День відкритих дверей».

«Лікарняна каса Житомирської області»: про що запитують найперше?

- Подібні заходи ми проводимо, як у центральному офісі, так і в філіях Лікарняної каси в медичних закладах районів Житомирщини, а також у трудових колективах підприємств, організацій та установ, - розповідає виконавчий директор благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області» Володимир Мишківський. – Потреба в їх проведенні є очевидною, оскільки ледь не кожний день приносить чимало різноманітної інформації щодо подій, реформ та очікуваних змін у галузі охорони здоров’я України. Тож під час проведення «Дня відкритих дверей» велику увагу його учасників було зосереджено на важливості дотримання лікарями регіонального формуляра лікарських засобів та протоколів лікування. Потреба розуміння необхідності дотримання таких вимог є своєрідним «наріжним каменем» у діяльності сучасної медицини. А тим паче - в ситуації, коли, наприклад, виникає досі поширене запитання про те, чому «Лікарняна каса Житомирської області» не забезпечує тими ліків, які часто призначають лікарі. В таких випадках важливо пам’ятати про уніфіковані клінічні протоколи, локальні (регіональні) клінічні протоколи та регіональні фомуляри лікарських засобів. Якщо простіше – формуляр лікарських засобів та протокол лікування має бути основою та орієнтиром у роботі лікаря, і водночас - головним мірилом витрат на лікування пацієнта. В медицині вимоги та рекомендації протоколів лікування та формуляри лікарських засобів називають «доказовою базою», яка включає в себе перелік необхідних ліків та лікарських процедур.

Звісно, лікарі добре знають, як про формуляри лікарських засобів, так і про протоколи лікування, однак трапляються ситуації, коли контроль із боку керівництва лікувальних закладів недостаній чи несистемний. Зрозуміло, якщо лікар призначає засоби та препарати, не передбачені вище названими нормативними актами (а лікарський формуляр і протокол лікуванння якраз і є нормативними документами), тому «Лікарняна каса» не відшкодовує їх вартість і пацієнт змушений купувати ліки самостійно. Тобто спрацьовує правило призначення медикаментів виключно і відповідно до вимог доказової бази. Виконавчий директор БО «Лікарняна каса Житомирської області» Володимир Мишківський під час зустрічі з учасниками «Дня відкритих дверей» зазначає, що члени Лікарняної каси мають можливість у будь-який час консультуватись щодо лікарських призначень, направлень чи обстежень. Для цього вже багато років діє телефон «гарячої лінії» (067 – 411-30-93). Також можна отримати необхідну інформацію від лікаря-експерта Лікарняної каси, які працюють у кожній районній лікарні, де діють філії Лікарняної каси.

Учасники «Дня відкритих дверей» цікавились ще одним запитанням, яке, очевидно, викликає цікавість не лише у членів Лікарняної каси, а й у тих, хто має намір стати членом цієї благодійної організації. Йдеться про те, як насправді здійснюється контроль за використанням ліків, які забезпечує БО «Лікарняна каса Житомирської області» під час лікування її членів в умовах стаціонару. Найголовнішим аргументом та методом такого контролю є можливість його здійснення особисто кожним членом «Лікарняної каси». Адже в момент виписування пацієнт знайомиться з усім переліком медичних препаратів та лікарських процедур, які надавались йому під час перебування на лікуванні за кошти «Лікарняної каси». Знову ж таки - у випадках виникнення певних запитань є можливість звернутися за консультацією до лікарів-експертів «Лікарняної каси» в лікувальних закладах. Крім того, доцільно ще раз нагадати про інформаційно-довідкові можливості «гарячої лінії» Лікарняної каси. Абсолютно вичерпну інформацію можна знайти й на ресурсах Інтернет –сайту цієї благодійної організації, а також – на її сторінці в найпопулярнішій соціальній мережі FACEBOOK.

Медична реформа вже розпочалась. А що буде з «Лікарняною касою»?

Звісно, в ході спілкування під час проведення «Дня відкритих дверей» виникало чимало запитань щодо подальшої долі БО «Лікарняна каса Житомирської області» в процесі впровадження в Україні заходів медичної реформи. Працівники виконавчої дирекції цієї благодійної організації ще раз акцентували увагу присутніх на тому, що важливою рисою діяльності Лікарняної каси від початку її заснування є принцип «гроші ходять за пацієнтом», який сьогодні запроваджується, як головний принцип реформування вітчизняної системи охорони здоров’я. Тобто, як тільки член Лікарняної каси потрапляє на прийом до лікаря, який призначає пацієнту певний курс обстеження чи лікування, ЛК відразу розпочинає здійснювати передбачене відповідним Положенням забезпечення медикаментами та виробами медичного призначення. Виконавчий директор Лікарняної каси Володимир Мишківський зазначив, що впровадження медичної реформи аж ніяк не заважатиме діяльності «Лікарняної каси». Адже всім зрозуміло, що держава поки що не зможе вирішити всі питання щодо забезпечення пацієнтів якісною медичною допомогою. «Тому на первинній ланці ми й надалі забезпечуватимемо лікування 107-ми захворювань за амбулаторними рецептами, - говорить В.С.Мишківський. - А на вторинному та третинному рівнях, коли пацієнт потребує спеціалізованого лікування, частина коштів буде покриватись за рахунок коштів бюджету, а решту – забезпечить Лікарняна каса».

Ще одне запитання, яке пролунало під час проведення «Дня відкритих дверей», стосувалось можливості обстеження членів БО «Лікарняна каса Житомирської області» в обласному медичному консультативно-діагностичному центрі. Заступник виконавчого директора ЛК Сергій Грищук зазначив, що з 1 квітня 2018 року комунальна установа «Обласний медичний консультативно-діагностичний центр» Житомирської облради припинила угоду про співпрацю з БО «Лікарняна каса Житомирської області» щодо проведення лабораторних і діагностичних досліджень та обстежень її членів. Проте – крім цього закладу – в Житомирі діють й інші ЛПЗ, де члени Лікарняної каси за направленням сімейного лікаря можуть зробити за рахунок ЛК ці дослідження й обстеження. Перш за все не варто забувати, що їх проводять у лікувальних закладах за місцем проживання - в усіх районних, міських, міськрайонних ЛПЗ.

Для проведення ж спеціалізованих досліджень – як то, зокрема, на визначення рівня гормонів щитоподібної залози, а також певні УЗО - Лікарняна каса уклала додаткову угоду з КУ «Обласна клінічна лікарня імені О.Ф.Гербачевського» Житомирської обласної ради (перелік лабораторних досліджень незабаром буде розширено)

Також укладені угоди на лабораторні дослідження та обстеження за направленням лікаря пацієнтів, котрі перебувають в ЛК, з приватними лабораторіями – ТОВ «Малікс-Мєд» («INVIVO») та ТОВ «Медичний центр Асклепій плюс». Члени Лікарняної каси мають оплатити лише вартість забору крові – в «INVIVO» 25 гривень, в ТОВ «Медичний центр Асклепій плюс» сума варіюється залежно від виду лабораторного обстеження від 20 до 320 гривень. Вартість же самого дослідження частково оплачує Лікарняна каса. З повним переліком досліджень можна ознайомитись за посиланнями: http://likkasa.com.ua/?p=10764, http://likkasa.com.ua/?p=10755, https://www.facebook.com/Likarnyanakasa/.

ТОВ «Малікс-Мєд» («INVIVO») та ТОВ «Медичний центр Асклепій плюс» мають забірні пункти біологічного матеріалу в більшості медичних закладів Житомирщини. Та й результати обстежень можна отримати в кожному пункті забору біологічного матеріалу, на сайті «INVIVO» або через електронну пошту. Тобто пацієнтам не треба, як раніше, їхати в Житомир, витрачаючи немалі гроші на проїзд і чимало часу, щоб спочатку зробити обстеження, а потім дізнатись його результат. Отож вигода для людей із такої співпраці з приватними лабораторіями , як бачите, очевидна.

Мамографічні обстеження, які для членів Лікарняної каси за рахунок ЛК раніше робили в обласному медичному консультативно-діагностичному центрі, проводяться за направленням лікаря в Житомирському обласному онкодиспансері.

«Тобто ми робимо все для того, щоб задовольнити потреби мешканців області, котрі перебувають у Лікарняній касі, - сказав Володимир Мишківський. – Думаю, нам це вдається, тож члени ЛК більш захищені в плані забезпечення медикаментами, витратними матеріалами для обстеження та лікування».

Загалом запитань у ході проведення «Дня відкритих дверей» не бракувало. Фактично в кожного, хто завітав на зустріч, було своє запитання, на яке, звісно ж, кожен прагнув отримати конкретну відповідь. «Приємно константувати, - говорить Володимир Мишківський, - що у людей виникає чимало запитань стосовно всіх аспектів роботи ЛК. Це спонукає нас до пошуку максимально зручних форм комунікації з членами організації, адже життя, як мовиться, багате на всілякі ситуації, різноманітні проблеми - ми повинні і прагнемо максимально їх вирішувати». Володимир Станіславович додає, що спілкування та комунікація стали стратегічно важливими факторами роботи Лікарняної каси - увага до їх вдосконалення вже давно набула першочергового значення. Адже 210 тисяч мешканців Житомирщини, які нині перебувають у складі благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області», потребують уваги не лише тоді, коли захворіли й змушені звертатись до лікарів, але й мають цілковите право знати про всі аспекти життя та діяльності організації, якій вони довіряють і на допомогу якої у разі виникнення потреби сподіваються. Тому такі «Дні відкритих дверей» періодично влаштовуватимуться у багатьох районах та містах Житомирщини. Бо ж відомо, що спілкування задля благородної мети в житті кожної людини ніколи зайвим не буває!

 https://zhitomir-online.com/

© 2018 Лікарняна каса Полтавщини.